MAERSK

Maskinmester med hele verden som arbejdsplads
Færøske Magnar Andersen Hentze blev færdig som maskinmester i januar 2023 og arbejder nu som juniormaskinmester i Maersk. Den første tur var tre måneder med Emma Maersk fra London til Afrika, Mellem- og Fjernøsten og retur. På den næste tur påmønstrer han Maersk Lirquen i Santos i Brasilien. Herfra går turen blandt andet til Singapore, Hong Kong og Shanghai.

Som juniormaskinmester har Magnar Andersen Hentze mange forskellige arbejdsopgaver om bord. Han sørger for vandbehandlingen til diverse kedler, tager sig af separatorerne, olietests og ikke mindst vedligeholdelse. Det foregår via programmet Ship Manager, der viser, hvad der skal vedligeholdes og hvornår. For eksempel dieselgeneratorerne.

»Jeg kan godt lide, at jeg får prøvet at arbejde med mange forskellige ting. Så jeg lærer meget af at være i Maersk både fagligt og personligt. På min første tur havde vi det godt sammen i en besætning med mange nationaliteter, både når vi arbejdede og i fritiden. Når skibet ligger til kaj i mere end en enkelt dag, kan der også være tid til en landlov, hvor vi kan opleve lidt af det land, vi er kommet til,« fortæller Magnar Andersen Hentze.

Drømmen er gået i opfyldelse 
Han arbejder tæt sammen med fjerdemaskinmesteren, hvor de hver morgen har et møde i kontrolrummet, hvor dagens opgaver bliver fordelt. Selv at blive fjerdemester er næste trin på karrierestigen, og han vil gerne med tiden avancere til førstemester.

Magnar Andersen Hentze er uddannet og arbejdede som elektriker på en fiskefabrik, indtil han valgte at tage næste skridt, som var maskinmesteruddannelsen på Færøerne.

»Drømmen har hele tiden været at arbejde for Maersk, som jeg kun har hørt gode og positive ting om. Jeg kender også flere, der har sejlet med Maersk og været glade for det. Det er jeg også, så jeg vil bestemt anbefale andre maskinmesterstuderende at vælge søvejen,« siger Magnar Andersen Hentze, der har fået en kontrakt, hvor han er afsted i 11 uger og har 11 uger hjemme.

FAKTA OM VIRKSOMHEDEN

Ansatte

Globalt 100.000

Fokus

Maersk er et af verdens største containerrederier og er det førende rederi indenfor udvikling og nytænkning af en bæredygtig fremtid i shipping industrien. Vi har omkring 700 skibe i vores flåde og opererer i hele verden på tværs af over 130 lande.

Ansvar

Kvalitetskontrol
Ledelse
Hydraulik
Skibsfart
Køle- og varmeteknologi

Tilbud til studerende

Ansættelse som juniormaskinmester efter endt uddannelse som maskinmester.

Eksamensbeviset må maks være 4 år gammelt, og man skal have gennemført den maritime valgfagspakke under uddannelsen.

Adresse

A.P. Moller- Maersk A/S
Esplanaden 50
1098 København K 
Tel. 3363 3363

Besøg os på
www.maersk.com

Ansøg som Juniormester på www.kursmodfremtiden.dk/juniormaskinmester

DINE FORDELE
SOM MEDLEM I MF

STANDARDPLUS-PAKKEN

TEKSTANNONCE MED DOBBELT SYNLIGHED

Det får du:

• 4 ugers målrettet eksponering af din virksomhed og
jobannonce på Maskinmesterjob.dk.


• Synlighed over for 14.000 tekniske specialister
i Maskinmesterjobs nyhedsbrev.


• Opslag med din annonce på Maskinmesterjobs
Facebook og LinkedIn.


• En 1/2-sides annonce i fagmagasinet
Maskinmesteren.

PRIS
10.995 KR. (EKS. MOMS)

ANNONCEFORMATER

Vi modtager formater i: jpg. gif, png. maks 1,5 MB. Levering skal være til både desktop og mobil.

Desktop

1400 x 270 pixel

1400 x 450 pix

Mobile

1400 x 270 pixel

SÅDAN GØR DU

  1. Kontakt mediakonsulent Dorte Schlünzen på 7610 1146/dosc@stibo.com eller Maskinmestrenes Forening på 3336 4920/ maskinmesterjob@mmf.dk.

  2. Send materiale bestående af:
    Annonceteksten i et worddokument, virksomhedens kontaktinformation, afdeling, logo i høj opløsning, fakturainformation, fotos/video samt relevante brancher til opsætning af søgekriterier:
    Service/handel/rådgivni g, industri, energiforsyning/vand/renovation, skibsfart, offshore og bygge/anlæg.

  3. Materiale, som er modtaget inden kl. 12.00, bliver opsat senest kl. 9.00 næste dag.

  4. Din jobannonce er online indtil ansøgningsfristen eller 4 uger fra offentliggørelsen.