#14 Bæredygtighed rammer også din virksomhed
Ingen virksomheder kan ignorere bæredygtighed, så man skal gøre op med sig selv, om man vil være first mover eller sidde længere nede i bussen. For kommer man ikke med, bliver det særdeles svært at være konkurrencedygtig og relevant på sigt.
Det er budskabet fra Erik Thomas Johnson, der er Director for Sustainability Advisory & Assurance Services i PWC, i denne udgave af
hvor han beretter om de store forandringer, de er på vej i den måde, hvorpå danske virksomheder skal forholde sig til bæredygtighed, dataindsamling og rapportering om eksempelvis CO2-udledning.
»Om bæredygtighed bliver en eller en mulighed for differentiering, så kommer det til at ramme din virksomhed, uanset hvilken branche du er i. Den store opgave for ledelsesteamet er at finde ud af: hvor er vi nu, og hvor vil vi gerne hen,« siger han blandt andet.
Relaterede podcasts
- #33 Stor indflydelse i en branche med fart på
- #34 Her er der kerneopgaver til masser af mestre
- #35 Mestre i køl og data kan mærke de grønne vinde
- #36 En bred vifte af teknik og ledelse
- #37 Når måling giver muligheder
- #40 Husk at sove godt, maskinmester
- #42 Overvind de fem benspænd for godt samarbejde i dit team
- #43 CCS – uundgåelig teknologi med stort potentiale
- #44 Maskinen kan lære af maskinmesteren – og omvendt
- #47 Den gode leder kender sig selv og kan vælge fra
No related posts found