#78 At rejse er at lære
Den danske afdeling af Beumer Groups rejsende teknikere i afdelingen Site Integration er sjældent hjemme på hovedkontoret i det nordlige Aarhus. Tværtimod byder deres job dem en kalender, der ofte rummer 250-300 rejsedage om året.
I denne udgave af Maskinmestrenes Podcast har vi derfor den ene af deltagerne, Commissioning Engineer Mikkel Mogensen, med på en videoforbindelse fra Holland, hvor han på optagedagen var på opgave for DHL.
Sammen med kollegaen Kasper Vester Ellebæk, ligeledes Commissioning Engineer, fortæller de i udsendelsen om deres vej fra Aarhus Maskinmesterskole, som de begge har forladt inden for de sidste par år, til Beumer Group og arbejdet med post- og bagagesystemer rundt om på kloden.
»Min hovedopgave hernede er at få sat conveyoren i drift, så jeg foretager diverse funktionstest, fejlfinding på monteringen, indkøring af båndene, justering af PLC’er og den slags. Når vi så er ved at være færdige, vil der også være noget kundekontakt og oplæring af de folk, der skal bruge anlægget,« forklarer Mikkel Mogensen fra det hollandske.
Fra studietiden drager de begge fordel af dels det brede fundament, uddannelsen giver, og i høj grad også evnen til hurtigt at kunne sætte sig ind i ny information, påpeger Kasper Vester Ellebæk.
»Jobbet her har jo ikke noget med dieselmaskiner at gøre, men det, du tager med, er, at du har lært at tilegne dig en masse viden på relativt kort tid. Det bruger vi i dagligdagen nu, hvor man hele tiden skal skifte retning, og der hele tiden kommer nye ting op,« siger han.
I denne udgave af Maskinmestrenes Podcast har vi derfor den ene af deltagerne, Commissioning Engineer Mikkel Mogensen, med på en videoforbindelse fra Holland, hvor han på optagedagen var på opgave for DHL.
Sammen med kollegaen Kasper Vester Ellebæk, ligeledes Commissioning Engineer, fortæller de i udsendelsen om deres vej fra Aarhus Maskinmesterskole, som de begge har forladt inden for de sidste par år, til Beumer Group og arbejdet med post- og bagagesystemer rundt om på kloden.
»Min hovedopgave hernede er at få sat conveyoren i drift, så jeg foretager diverse funktionstest, fejlfinding på monteringen, indkøring af båndene, justering af PLC’er og den slags. Når vi så er ved at være færdige, vil der også være noget kundekontakt og oplæring af de folk, der skal bruge anlægget,« forklarer Mikkel Mogensen fra det hollandske.
Fra studietiden drager de begge fordel af dels det brede fundament, uddannelsen giver, og i høj grad også evnen til hurtigt at kunne sætte sig ind i ny information, påpeger Kasper Vester Ellebæk.
»Jobbet her har jo ikke noget med dieselmaskiner at gøre, men det, du tager med, er, at du har lært at tilegne dig en masse viden på relativt kort tid. Det bruger vi i dagligdagen nu, hvor man hele tiden skal skifte retning, og der hele tiden kommer nye ting op,« siger han.
Relaterede podcasts
- #32 Praktikanter skaber værdi hos NGI
- #34 Her er der kerneopgaver til masser af mestre
- #35 Mestre i køl og data kan mærke de grønne vinde
- #36 En bred vifte af teknik og ledelse
- #37 Når måling giver muligheder
- #38 Grib opgaverne og lær at stå på egne ben
- #39 Rum til vægt på unge skuldre
- Novo Nordisk har store planer med driften i centrum (del 4)
- #42 Overvind de fem benspænd for godt samarbejde i dit team
- #43 CCS – uundgåelig teknologi med stort potentiale